AANBOD LESSEN OP MAAT:
"Is het kunst of kan het weg?"
EINDEXAMENTRAINING - lessen met actieve werkvormen
Kunstdialoog
zwangerschapsverlof/ziekteverzuim
Het is mogelijk een project, een eenmalige les of een lessenreeks aan te vragen naar de behoefte van jouw school .
Benieuwd? klik op één van de toelichtingen hierboven voor een impressie.
Voor informatie, een aanvraag of afstemming van een programma kun je hier contact opnemen.
REFERENTIES
'Leontien heeft voor de tentoonstelling "Uncommitted Crime" in korte tijd en met weinig middelen een prikkelend educatieprogramma weten te maken. Met veel energie, plezier en een kritische blik kreeg ze de kinderen aan het discussiëren over ethische vragen die de kunstwerken in de tentoonstelling opriepen.'
Laura Mudde - Freelance kunsthistoricus & curator
'Leontien toont een grote mate van betrokkenheid en neemt haar werk zeer serieus. Naast dat ze rondleidingen in het museum verzorgt, heeft ze ook diverse onderwijsprogramma’s ontwikkeld. Ze denkt mee en kijkt tegelijkertijd verder, waarbij ze altijd zo volledig mogelijk wil zijn.'
Frouke Jorna - Medewerker Onderwijs & Talentontwikkeling Stedelijk Museum Amsterdam
'In haar tijd bij het Stedelijk heb ik Leontien leren kennen als een aanpakker, inventief en bevlogen. Een uitstekende rondleider en museumdocent.'
Hanna Piksen - Voormalig Senior medewerker educatie Stedelijk Museum Amsterdam
SPEERPUNTEN BIJ ONTWIKKELING EN UITVOER BEELDENDE KUNSTLESSEN
* KERNDOELEN SLO:
kerndoel 48 Produceren van kunst. De leerling leert door het gebruik van elementaire vaardigheden de zeggingskracht van verschillende kunstzinnige disciplines te onderzoeken en toe te passen om eigen
gevoelens uit te drukken, ervaringen vast te leggen, verbeelding vorm te geven en communicatie te bewerkstelligen.
kerndoel 49 Eigen Kunstzinnig werk
presenteren. De leerling leert eigen werk, alleen of als deelnemer in een groep, aan derden presenteren.
kerndoel 50 Leren kijken en luisteren naar kunst. De leerling leert op basis van
enige achtergrondkennis te kijken naar beeldende kunst, (te luisteren naar muziek en te kijken en te luisteren naar theater-, dans- of filmvoorstellingen)
kerndoel 51 verslag doen van
ervaringen. De leerling leert, met behulp van visuele of auditieve middelen, verslag te doen van deelname
aan kunstzinnige activiteiten (als toeschouwer en als deelnemer).
kerndoel 52 Reflecteren op kunstzinnig werk. De
leerling leert mondeling od schriftelijk reflecteren op eigen werk en werk van anderen, waaronder kunstenaars.
* Ik ben op de hoogte van curriculum.nu en kijk met belangstelling uit naar
de veranderingen voor het curriculum kunst & cultuur.
WERKERVARING
Museum Boijmans van Beuningen
Museumdocent & rondleider v.o. eindexamengroepen en CKV
Stedelijk Museum Amsterdam
Ontwikkelaar, museumdocent & rondleider v.o. eindexamengroepen en CKV
De Stichting Koninklijk Paleis
Rondleider v.o. eindexamengroepen en CKV
Rietveld Schröder Huis
Rondleider v.o. eindexamengroepen en CKV
Centraal Museum Utrecht
Ontwikkelaar, rondleider v.o. eindexamengroepen en CKV
Christelijk Lyceum Zeist
Docent Kunst Algemeen, Beeldende Vorming & CVK
Secundair Kunstinstituut Gent
Docent voortgezet onderwijs beeldende vakken
Bekijk hier mijn volledige CV.
ALS KUNSTEDUCATOR VOLG IK ONDER ANDER INFO, ONDERZOEK EN ONDERWIJSACTIVITEITEN VAN: