Helder, communicatief en praktisch dat is mijn stijl als projectleider. Mijn doel bij museumactiviteiten is bezoekers intrinsiek te prikkelen en relaties te leggen met de belevingswereld van de doelgroep. Of dit nu kinderen of volwassenen zijn in de context van vrije tijd of onderwijs, ik ben er van overtuigd dat leren het meest vanzelfsprekend gaat wanneer we intrinsiek meer willen ervaren, doen of weten. Ook wanneer ik een project leid en een team aanstuur zullen dat het speerpunten zijn die ik nastreef. Want zelfs alle praktische kanten van een project hebben hier invloed op en die zullen tot in de puntjes kloppen.
Voor informatie, een aanvraag of afstemming van een project kun je hier contact opnemen.
Hieronder vind je een beeldimpressie van een project, klik hier om mijn volledige CV te bekijken.
Kunstproject Montessorischool Nieuw Vreugd & Rust i.s.m. Museum Rijswijk & Mobiele Kunstbrigade 2018
Het kunstproject op Montessorischool Nieuw Vreugd & Rust stond in het teken van een vernieuwingsimpuls van het kunstonderwijs binnen de school. School had de volgende behoeften: kunstlessen waarbij het proces en experiment centraal staan, aansluiting bij de regulier vakken en lesonderwerpen uit de methode Da Vinci en kunstlessen waarbij een connectie wordt gelegd met de omgeving van school zoals musea en lokale kunstenaars. De lessen kwamen aan deze behoefte tegemoet. De eerste maand stond in het teken van procesmatig werken in relatie tot onderwerpen uit de nabije omgeving van leerlingen, de tweede maand stond in het teken van een museumbezoek en kunstenaars die school bezochten eerderom met een nadruk op het makersproces. De derde maand stond in het teken van het maken van een eigen kunstwerk dat aansloot bij het Da Vinci thema van de betreffende bouw. De leerlingen werkten vier weken aan dit kunstwerk. paralel aan de reguliere kunstlessen was er een Kunstlab in het leven geroepen waar 16 leerlingen, 8 tussen- en 8 bovenbouwleerlingen en nog dieper onderzoeksproject in doken. De kunstwerken en resultaten van Kunstlab werden als afsluiting getoond in een tentoonstellingen die de leerlingen van Kunstlab opbouwden. Zowel leerlingen als ouders konden de tentoonstelling bezoeken en de leerlingen van Kunstlab gaven rondleidingen aan ouders.
Projectleiding 2014 1e jaar SAMEN KIJKEN Stedelijk Museum Amsterdam - RABOBANK
Samen kijken was een driejarig uitwisselingsprogramma waarbij leerlingen van groep 6-8 en hun ouders uit verschillende Amsterdamse wijken elkaar drie jaar op rij troffen in een culturele instelling in Amsterdam; Het Stedelijk Museum Amsterdam, De Stadsschouwburg Amsterdam en Artis. In het Stedelijk stond samen kijken naar kunst centraal. Hierbij ging het niet om kennis uitwisselen maar associaties uitwisselen. Aan de hand van kunstwerken en actieve werkvormen leerden de leerlingen en ouders elkaar en elkaars wereld kennen.
Organisatie workshops op zondag Stedelijk Museum Amsterdam 2013-2014 Maak het met kunstenaars. 6-12 jaar.
Voor het Stedelijk Museum Amsterdam heb ik een periode de kunstenaarsworkshops op zondagen begeleid, helpen ontwikkelen en georganiseerd. Dit waren onder andere workshops met Mick la Rock, Jasper Krabbé, Coen Vunderink, Sema Bekirovic, Hella de Jonge, Noor Nuyten, Dimitri Nieuwenhuizen, Klaartje Martens, Paulien Oltheten, Bob van Dijk, Job Schroën, Rop van Mierlo en Anouk Kruithof. Centraal stond: zelf ervaren hoe een kunstenaar kijkt en werkt.
BUITEN SPUITEN!
Benieuwd wat een skinny cap is? Kom dan kijken naar de old school
skills van Mick la Rock. Deze graffitikoningin onthult de geheimen van het ‘buiten spuiten’ terwijl
jullie werken aan een eigen ‘piece’. Alvast één tip van Mick: trek oude kleren aan, want anders word je zelf een levend kunstwerk.