Groep 3-4 - Kunstfilosofen in de dop; Kunstbeschouwing in de klas

In gesprek met kunst. En wie zegt dat dat alleen met woorden kan? Wie weet kan het wel met beweging, geluid en met ondersteuning van materiaal. Kunstfilosofen in de dop gaan in een les van 1,5 uur filosoferen aan de hand van kunstwerken om vervolgens vanuit een eigen vraag een kunstwerk te maken.

 

Duur: 1,5 uur – 45 minuten filosoferen; 45 minuten eigen creatie vanuit een vraag

Kerndoelen*:

54 De leerlingen leren beelden, (taal, muziek, spel en beweging) te gebruiken om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.

55 De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.

56 De leerlingen verwerven enige kennis over en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed.

Beeldaspecten: ruimte, kleur, vorm, compositie & textuur

Materialen: basismaterialen zoals wit papier, schrijf- en kleurpotloden, krijt, scharen, lijm, penselen/kwasten verzorgen scholen zelf. Specifieke materialen worden verzorgd.

Kosten: op aanvraag

 

* Ik ben op de hoogte van curriculum.nu en kijk met belangstelling uit naar de veranderingen voor het curriculum kunst & cultuur.


Voor informatie, een aanvraag of afstemming van dit programma kun je hier contact opnemen.